Хто ж такий психолог?

    Створюючи свій блог, в першу чергу хотілося б розібратись, хто такий психолог і для чого він потрібен. Чому? А хоча б тому, що психолога часто плутають із психіатром, іноді навіть просять порадити чи приписати якісь ліки. Тому, вважаю за потрібне внести певну ясність в цьому питанні.
    З моменту, коли я почала працювати психологом, мене часто запитували "то хто такий психолог?", "в чому суть твоєї роботи?", "не легко напевно спілкуватись із психами?", або коронна фраза "ну і що ти можеш про мене сказати, ти ж людей наскрізь бачиш". У той час коли я навчалась у школі, не було обов'язкової посади психолога в штатному розписі, тому наше покоління, і тим більше люди старшого віку, не розуміють для чого він, той психолог, взагалі потрібен. Часто думають, що психолог - це лікар, який працює лише з тими, у кого психічні розлади. І в цьому полягає їх найбільша помилка. Із людьми з психічними розладами працюють ПСИХІАТРИ, а не психологи.
    А знаєте, яка реакція у людей, яким радять сходити самим до психолога чи відвести до нього дитину? : "я не псих", "моя дитина нормальна", "мені це не потрібно". Все тому, що всі звикли вирішувати свої проблеми самостійно, чи просто жити із ними і скиглити усім "я не знаю, що мені робити", "я запутався(запуталась) у собі". Це ще добре, коли є із ким поговорити, а бувають ситуації інші, коли немає із ким поговорити, а то і ще гірше, поговорити є з ким, але тебе не розуміють, або їх твої проблеми абсолютне не хвилюють.
     На дворі ХХІ століття, всі розумні, у кожного  в кишені є модний гаджет, але...ніхто не знає до кого звернутись коли болить душа і в голові цілковитий безлад. Проте всі прекрасно знають куди піти, якщо зламався телевізор, чи потрібно підлікувати зуб. То чому ж це не працює коли зламалась душа?
    А тепер роз'яснемо хто є хто.    
    Психолог — це спеціаліст, який має відповідну освіту і працює із здоровими людьми, котрим необхідна допомога в різних життєвих ситуаціях (сімейні стосунки, труднощі у дитячо-батьківських взаємовідносинах, непорозуміння з колегами, втрата близьких, проблеми вибору тощо).
  Психотерапевт — особа, яка має кваліфікацію з психотерапії. Працює з психологічно здоровими людьми, у яких є внутрішньоособові проблеми, що спричиняють багато незручностей і заважають нормально жити.
    Психіатр — лікар із медичною освітою, який працює з людьми, що мають різні психічні захворювання.
   Таким чином, якщо в нас у житті складаються ситуації, які ми не можемо вирішити самостійно, або є внутрішньоособові проблеми, тоді йдемо до психолога чи психотерапевта. Усе, що стосується психічних хвороб, то це — до психіатра.
    Існує вислів «Краще поплакати у психолога, чим сміятися у психіатра».
   Велика мужність — усвідомити, що у вашому житті не все добре, наважитися взяти на себе відповідальність за те, що відбувається, і почати з цим працювати. Пройти через біль, страх, власний опір і стати іншим. Із більшими можливостями, із новими бажаннями, із новим поглядом на себе і на все, що вас оточує. І стати ще більш щасливим, здоровим, упевненим і успішним.
   
 «Більшість людей щасливі настільки, наскільки вони вирішили бути щасливими» (А. Лінкольн)

 


 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кібербулінг: що це таке та як від нього захиститися